Nejlepší hráči
NatrhPrdelnik 2199
Chali 2114
imim 2088
4. dzara 2032
5. igmi 2013
NatrhPrdelnik 2222
Chali 2171
imim 2118
4. igii 2108
5. mimi 2046
Nejvíce her
roko77777
2398
dzara
1534
imim
1480
4. NatrhPrdelnik
1168
5. ioan
1139
ioan
5830
hermiona
4656
drtič
4277
4. pipi
3925
5. dzara
3760
Skóre s abotem
roko77777 1060
Bezejmenný 555
imim 510
4. spaca9999 371
5. Žirafa 290
drtič 1711
hermiona 1488
ioan 1362
4. roko77777 1307
5. imim 936

O hře piškvorky

Piškvorky jsou strategická hra pro dva hráče, při se které střídají v pokládání kamenů na hrací desku (případně kreslení dvou rozdílných symbolů, například křížků a koleček). Ten, kdo vytvoří nepřerušenou řadu pěti svých značek, vyhrává.

Varianty hry

Stránky episkvorky.cz nabízí zatím jednu variantu hry, a to klasické střídání hráčů a pokládání kamenů na hrací plochu bez omezení. Nevýhodou této varianty hry je, že má začínající hráč výhodu. Proto existují další varianty hry:

PRO

První tah začíná uprostřed hrací desky. Protihráč musí svůj symbol položit hned těsně vedle prvního. Třetí tah se pokládá o 3 a více polí od středu, vyhrává právě pět symbolů v řadě (tedy ne šest).

SWAP

Začínající hráč rozestaví kdekoli po desce první tři tahy (křížek, kolečko a křížek) a jeho soupeř si následně vybere, za jaký symbol chce hrát. Vyhrává právě pět symbolů v řadě (tedy ne šest).

SWAP2

Začínající hráč rozestaví kdekoli po desce první tři tahy (křížek, kolečko a křížek) a jeho soupeř si následně vybere, za jaký symbol chce hrát, nebo přidá další dva symboly (křížek a kolečko) a volbu symbolu nechá na začínajícím hráči. Vyhrává právě pět symbolů v řadě (tedy ne šest).

Ovládání hry

Piškvorky lze ovládat myší, nejprve si vyberte, zda chce hrát piškvorky proti počítači nebo s někým přes internet. Zvolíte-li volbu vyzvi kamaráda, odešlete přes nějaký instant messenger (Facebook, Slack, Skype) odkaz svému soupeři a poté můžete začít.

Rank hráče

Výpočet nového ranku se provádí podle vzorce: Rn = Ro + K(W - We)
  • Rn je nový rank
  • Ro je současný rank
  • K je konstanta charakterizující výkonnostní kategorii hráče
    • K = 32 pro Ro v rozmezí od 0 do 2099
    • K = 24 pro Ro v rozmezí nad 2099 do 2399
    • K = 16 pro Ro nad 2399
  • W udává výsledek partie
    • W = 1 pro vítězství
    • W = 0,5 pro remízu
    • W = 0 pro prohru
  • We udává očekávaný výsledek partie (podle ranku soupeře)
  • a vypočítá se podle vzorce: We = 1 - 1/(1 + 10(Ro - Rop)/400),kde Rop je rank soupeře.
Každý hráč začíná s rankem 1700 (pro měsíční rank se rank vyresetuje na tuto hodnotu na počátku měsíce).

Hodnocení hráče

Hráč může dosáhnout 25 hodností. Hodnost získá po dosažení minimální úrovně (levelu) uvedené v tabulce. Level se navyšuje po získání 800 XP.
# Min. level % hráčů dosáhlo
začátečník 0 100.0 %
Hodnost 2 5 19.9 %
Hodnost 3 10 13.4 %
Hodnost 4 15 10.4 %
Hodnost 5 20 8.6 %
Hodnost 6 30 7.0 %
Hodnost 7 45 5.4 %
Hodnost 8 60 4.6 %
Hodnost 9 80 3.5 %
Hodnost 10 100 3.0 %
Hodnost 11 120 2.7 %
Hodnost 12 140 2.3 %
Hodnost 13 160 2.2 %
Hodnost 14 180 2.1 %
Hodnost 15 200 2.0 %
Hodnost 16 220 1.5 %
Hodnost 17 240 1.2 %
Hodnost 18 260 1.1 %
Hodnost 19 280 0.9 %
Hodnost 20 300 0.8 %
Hodnost 21 320 0.7 %
Hodnost 22 340 0.7 %
Hodnost 23 360 0.6 %
Hodnost 24 380 0.6 %
Hodnost 25 400 0.5 %
© Alesh 2011-2020