Nejlepší hráči
Cassovia 1948
Sneezer 1936
drtič 1920
4. ioan 1891
5. Bohemian 1863
Basho 2021
Cassovia 1980
Sneezer 1958
4. drtič 1945
5. ioan 1909
Nejvíce her
hermiona
1654
pipi
1167
ioan
1100
4. imim
1070
5. drtič
983
hermiona
2780
ioan
2596
pipi
2583
4. drtič
2552
5. igii
1871
Skóre s abotem
hermiona 585
drtič 505
igii 365
4. ioan 327
5. imim 313
drtič 930
hermiona 751
igii 613
4. ioan 561
5. pipi 367

O hře piškvorky

Piškvorky jsou strategická hra pro dva hráče, při se které střídají v pokládání kamenů na hrací desku (případně kreslení dvou rozdílných symbolů, například křížků a koleček). Ten, kdo vytvoří nepřerušenou řadu pěti svých značek, vyhrává.

Varianty hry

Stránky episkvorky.cz nabízí zatím jednu variantu hry, a to klasické střídání hráčů a pokládání kamenů na hrací plochu bez omezení. Nevýhodou této varianty hry je, že má začínající hráč výhodu. Proto existují další varianty hry:

PRO

První tah začíná uprostřed hrací desky. Protihráč musí svůj symbol položit hned těsně vedle prvního. Třetí tah se pokládá o 3 a více polí od středu, vyhrává právě pět symbolů v řadě (tedy ne šest).

SWAP

Začínající hráč rozestaví kdekoli po desce první tři tahy (křížek, kolečko a křížek) a jeho soupeř si následně vybere, za jaký symbol chce hrát. Vyhrává právě pět symbolů v řadě (tedy ne šest).

SWAP2

Začínající hráč rozestaví kdekoli po desce první tři tahy (křížek, kolečko a křížek) a jeho soupeř si následně vybere, za jaký symbol chce hrát, nebo přidá další dva symboly (křížek a kolečko) a volbu symbolu nechá na začínajícím hráči. Vyhrává právě pět symbolů v řadě (tedy ne šest).

Ovládání hry

Piškvorky lze ovládat myší, nejprve si vyberte, zda chce hrát piškvorky proti počítači nebo s někým přes internet. Zvolíte-li volbu vyzvi kamaráda, odešlete přes nějaký instant messenger (Facebook, Slack, Skype) odkaz svému soupeři a poté můžete začít.

Rank hráče

Výpočet nového ranku se provádí podle vzorce: Rn = Ro + K(W - We)
  • Rn je nový rank
  • Ro je současný rank
  • K je konstanta charakterizující výkonnostní kategorii hráče
    • K = 32 pro Ro v rozmezí od 0 do 2099
    • K = 24 pro Ro v rozmezí nad 2099 do 2399
    • K = 16 pro Ro nad 2399
  • W udává výsledek partie
    • W = 1 pro vítězství
    • W = 0,5 pro remízu
    • W = 0 pro prohru
  • We udává očekávaný výsledek partie (podle ranku soupeře)
  • a vypočítá se podle vzorce: We = 1 - 1/(1 + 10(Ro - Rop)/400),kde Rop je rank soupeře.
Každý hráč začíná s rankem 1700 (pro měsíční rank se rank vyresetuje na tuto hodnotu na počátku měsíce).

Hodnocení hráče

Hráč může dosáhnout 25 hodností. Hodnost získá po dosažení minimální úrovně (levelu) uvedené v tabulce. Level se navyšuje po získání 800 XP.
# Min. level % hráčů dosáhlo
začátečník 0 100.0 %
Hodnost 2 5 18.8 %
Hodnost 3 10 12.7 %
Hodnost 4 15 10.0 %
Hodnost 5 20 8.1 %
Hodnost 6 30 6.7 %
Hodnost 7 45 5.2 %
Hodnost 8 60 4.2 %
Hodnost 9 80 3.8 %
Hodnost 10 100 3.3 %
Hodnost 11 120 2.5 %
Hodnost 12 140 2.3 %
Hodnost 13 160 1.9 %
Hodnost 14 180 1.5 %
Hodnost 15 200 1.0 %
Hodnost 16 220 1.0 %
Hodnost 17 240 1.0 %
Hodnost 18 260 0.8 %
Hodnost 19 280 0.6 %
Hodnost 20 300 0.6 %
Hodnost 21 320 0.6 %
Hodnost 22 340 0.4 %
Hodnost 23 360 0.4 %
Hodnost 24 380 0.2 %
Hodnost 25 400 0.0 %
© Alesh 2011-2020